Als je als contentmarketeer nog geen video of animatie hebt laten maken of zelfs nog helemaal niet met animatie of video bezig bent, dan doe je misschien toch iets niet goed.
Zorg er altijd voor dat je uitleganimatie of uitlegvideo niet saai is. Veel verschillende shots zorgen voor een toename aan diversiteit
De hoge kwaliteit van deze animaties zorgt ervoor dat ze regelmatig ingezet worden voor reclames.
Een goede volgorde is: leg eerst het probleem uit waarvoor de kijker een oplossing zoekt. Leg vervolgens uit welke oplossing het product of dienst te bieden heeft en laat vervolgens in de animatie of video zien hoe het probleem is opgelost.
Hieronder geven we je graag de antwoorden op veelgestelde vragen over het laten maken van een animatie:
Met animatie kun je een nieuw product lanceren, je visie en merkwaarden communiceren of het veranderingsproces van je organisatie uiteenzetten. Voor bedrijven en organisaties is de inzet van animatievideo’s steeds aantrekkelijker geworden, zeker nu de productiekosten dalen en de expertise van motion designers toeneemt.
Als je overweegt een 2D animatie te laten maken dan heb je de keuze uit diverse stijlen en mogelijkheden. Er kan op veel manieren gespeeld worden met bewegende elementen, kleurgebruik en eventueel karakters.
Een hand in beeld tekent zwart-wit illustraties op een blanco of geanimeerde achtergrond. Het is ideaal om een complexe boodschap of proces uit te laten leggen.
Ben jij een potentiële, startende of ervaren exporteur? Ontdek je kansen in China! Doe in september (online) mee met de China Business Week. De registratie hiervoor opent binnenkort.
Hoewel startup-ondernemers de hoop op een spoedig herstel hebben laten varen, leidt de coronacrisis zeker ook tot nieuwe businessplannen. ‘De toekomst komt sneller dichterbij, en dat is goed voor startups.’