We zitten midden in het animatie en video tijdperk, dat is absoluut zeker! Met name de laatste jaren zien we een enorme toename in het gebruik van animatie en video binnen online marketing en communicatie. De grootste reden daarvoor is dat je door het laten maken van een animatie of video maximaal resultaat kunt behalen.
Balans tussen boodschap en creativiteit
Een animatie of video bevat vaak veel informatie en de kracht is je boodschap in een kort tijdsbestek over te brengen. Maar als je besluit een video of animatie te laten maken wil je dat deze ook creativiteit uitstraalt en leuk is om naar te kijken. Zorg dat je een animatie laat maken door een bureau die verstand van zaken heeft en een juiste balans hierin weet te vinden. Alles moet bij elkaar komen als je een video of animatie laat maken, dus de boodschap, huisstijl en beweging. Houdt hierbij altijd de doelgroep en je doel voor ogen.

Een animatie voor productmarketing
Animaties en video’s die worden gebruikt voor productmarketing zijn uitsluitend gericht op het presenteren van een product, zijn (complexe) functies en de meerwaarde ervan voor de gebruiker.
Een goede volgorde is: leg eerst het probleem uit waarvoor de kijker een oplossing zoekt. Leg vervolgens uit welke oplossing het product of dienst te bieden heeft en laat vervolgens in de animatie of video zien hoe het probleem is opgelost.
Als je graag meer wilt weten over de toepassingen en voordelen van het laten maken van een animatie, klik dan hier.