Informeer de kijker maar overvoer niet.
Beperk zoveel mogelijk tot de kern. Een animatie of video is bedoeld om de kijker te informeren maar bij teveel informatie haakt jouw kijker af. Probeer dus niet teveel informatie in een paar seconden te proppen. Indien je graag veel wilt delen dan kun je beter een animatie of video door ons kosteloos laten opknippen in meerdere snippets. Zorg dat je werkt met een animatiebureau die niet als doel heeft aan jou te verdienen maar op het zo effectief mogelijk overbrengen van jouw boodschap op je doelgroep.
Vermijd
teveel informatie
Focus
op de kern en emotie
Animatie of video? Kies de juiste stijl
Voor dienstverlening en services werkt zowel animatie als video. Voor uitleg van (technische) producten adviseren wij animatie. Het is belangrijk dat alles samenkomt in één mooi logisch geheel. Denk aan je huisstijl, je boodschap, voldoende bewegende elementen, de juiste muziek etc. Een lelijke stijlbreuk wil je koste wat kost voorkomen. Neem altijd jouw doelgroep als uitgangspunt. Wij adviseren jou hier graag in!
Vermijd
stijlbreuk
Focus
op een stijl die matcht met jouw bedrijf
Hoe schrijf ik een goed voice-over script?
Maak het relevant voor de kijker. Zorg voor een logische opbouw van jouw animatie of video. Start met een probleem of ongewenste situatie. Beschrijf de huidige situatie. Werk toe naar een oplossing en de meerwaarde van jouw services of producten. Sluit af met een call-to-action zodat de kijker contact met jou opneemt of actie onderneemt. Wij kunnen jou een template sturen als handig hulpmiddel of wij helpen je bij het schrijven van een goede tekst!
Vermijd
schrijftaal en moeilijke woorden
Focus
op een probleem, huidige situatie en oplossing (relevantie)